>>>> Sweden Truckstops Lastbilsforum <<<<

Aktuellt datum och tid: tis nov 20, 2018 14:32

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Övernattning Uppsala
InläggPostat: fre maj 09, 2008 21:08 
Moderator
Användarvisningsbild

Uffe revben skrev:
Wurren skrev:
Ny körning f.o.m 1 juni som kräver att jag 2 nätter i veckan ska övernatta i Uppsala. Är det någon som har tips på bra parkering i närheten av Uppsala. Själv har jag aldrig övernattat så nära Stockholm och är helt vilse på var man kan stå.

Någon som har några bra tips?

Det beror lite på vilken ände av Uppsala du ska lossa/lasta i, men ett hyffsat bra ställe är utanför S:T Eriks, dom tillverkar palttor. Utanför deras finns det en bra plan som man kan stå på. Jag reserverar mig dock lite, eftersom det nu är några år sedan jag var åt det hållet med lastbil sist, men jag har stått där ett antal nätter och nattat. Om du vill kan jag kolle med mina gamla kollegor som fortfarande kör dit om det funkar fortfarande. Du hittar dom på höger sida precis när man svänger ner på vägen mot Gysinge.
Ett annat bra ställe är Lidls parkering, men det är ännu längre ut mot Enköping, så det är kanske åt fel håll för dig. Men där går också jättebra att hålla natt, har sälv gjort det några gånger på den tiden när det begav sig.

Jag är tacksam för alla tips, man är ju så galet vilse på hemma plan då man sällan måste stanna och sova här men men... Jag tror stället heter Gnista där jag lossar innan det är dags att knyta sig. Vid Coop Forum och IKEA. Först tänkte jag att man kanske kan stå på deras parkering men tydligen är det ajjabajja och lapp på rutan.. Jag kommer förmodligen bara ha 20-30 min körtid kvar då jag lossat så jag kan inte snurra hur länge som helst heller. Jag är tacksam för tipsen och ska kolla lite på hur de kommer att fungera praktiskt

Inläggsrubrik: parkering
InläggPostat: tis maj 20, 2008 11:42 

du har ju ett industri område brevid coop och ikea som men får pakera lastbilar jag tror gatorna heter stångjärns och verkstadsgatan annars hr du hela boländerna att stå där finns det bara parkeringsförbud på en enstaka väg

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 17 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]