>>>> Sweden Truckstops Lastbilsforum <<<<

Aktuellt datum och tid: mån dec 17, 2018 0:31

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör jan 19, 2013 11:48 

Hej.

Jag vet att det finns många killar och tjejer ute på vägarna som har problem med vikten och värk i kroppen vilket ofta hänger samman. Jag har själv varit aktiv inom kroppsbyggning i 30 år och aktiv chaufför i 17 år samt plågats av värk i korsrygg, bröstrygg (mellan skuldror) och nacke. Det är inte kul att vara 50 mil hemifrån och ha ont, kanske veckan bara börjat till råga på allt. Att ha ont kan bero på många faktorer såsom belastningsskador, fellyft och inaktivitet. Kroppen är inte konstruerad att sitta still i 9 timmar och hålla i en ratt! Vi är jägare som ständigt bör vara på språng för att skaffa föda och undkomma fara.
Under alla år med mina skador och smärtor har jag lärt mig att själv manipulera minna leder då jag får ont och detta tog väldigt lång tid. Många av oss ha inte någon kunskap alls om kroppens anatomi och kan inte hjälpa sig själv men då finns hjälp att tillgå. Kiropraktorn är den jag vände mig till som allra oftast, ibland 3 ggr/vecka vilket inte var hälsosamt varken för mig el blånboken. I mitt fall var det dock väldigt bildande då jag under alla dessa år och behandlingar lärde mig vad kiropraktorn kunde och utövade det på mig själv. Jag har väldigt goda kontakter med kiropraktorer idag, från söder till norr och kan rekomendera en hel del men jag kan även vara till hjälp för er ute på vägarna.
Jag är utbildad undersköterska och har som sagt stor kunskap vad gäller träning, stretching vilket brukar räcka för att man ska klara sig till man kan söka professionell hjälp. Så har du problem, värk, stelhet och tycker det nästan är outhärdligt så skicka ett pm till mig så ska jag försöka hjälpa dig via telefon eller bara via ett mejl.

Jag hjälper dig även mer än gärna med hur du ska ät och träna för att gå ner i vikt och hålla vikten vilket är ganska kritiskt.
Lycka till..

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]